Marta Lewandowska

Avatar
Z wykształcenia pedagog i terapeuta w zakresie rewalidacji osób chorych i niepełnosprawnych. Instruktor rekreacji ruchowej ze specjalnością Hatha Joga.
Praktykę jogi rozpoczęłam w 2007 roku u Marka Bednarskiego. Od tego czasu systematycznie biorę udział w licznych warsztatach i szkoleniach jogi, prowadzonych przez nauczycieli jogi z Polski i zagranicy. Pogłębiałam swoją wiedzę i doskonaliłam praktykę u Jurka Jaguckiego, Pauliny Stróż i Ewy Wardzałły. Systematycznie biorę także udział w warsztatach jogi terapeutycznej. Regularnie uczestniczę w warsztatach prowadzonych przez zagranicznych nauczycieli: Ojciec Joe Pereira, Udaj Bhosale.

Ważniejsze warsztaty i szkolenia:
  • 2017/2018 – Roczny Kurs Doskonalący u Pauliny Stróż
  • 2017 – warsztat dotyczący używania pomocy do jogi z Eyal Schifroni (nauczyciel z Izraela)
  • 2015-2016 – cykl warsztatów z Ojcem Pereira (katolicki ksiądz i nauczyciel jogi Iyengara z Indii)
  • 2014 – warsztat z Marcia Monroe - „Joga i skolioza”2014 – cykl warsztatów z Jurkiem Jaguckim „Oczy ciała, które widzą”
  • 2013 – warsztat terapeutyczny „Barki i szyja” u Pauliny Stróż
  • 2011 – Konwencja Jogi z Jaki Nett (USA)
  • 2009 – warsztat terapeutyczny „Joga kręgosłupa” u Marka Bednarskiego
  • 2008 – Medytacja w jodze Iyengara – warsztat u Marka Bednarskiego
  • 2007/2008 – Nauka praktyki własnej - warsztat u Marka Bednarskiego
  • 2007 – Jamy i Nijamy w jodze Iyengara – warsztat u Marka Bednarskiego

 

Zajęcia w Szkole są prowadzone wg metody B.K.S.Iyengara. To bardzo popularna metoda praktyki jogi w Polsce i na świecie. Wyjątkową cechą jogi Iyengara jest wykorzystanie licznych pomocy, takich jak: koce, klocki, paski, liny, wałki, krzesła. Pomoce te pomagają w prawidłowym i precyzyjnym wykonaniu każdej pozycji oraz doświadczaniu jej dobroczynnego działania na organizm.

GRUPA POCZĄTKUJĄCA – obejmuje swym zakresem naukę podstawowych asan oraz używanie pomocy do jogi. Daje solidne podstawy do dalszej praktyki. To grupa o małej i średniej intensywności. Wskazana dla osób rozpoczynających praktykę. Pamiętaj jednak, że możesz w niej uczestniczyć cały czas, jeśli tak zdecydujesz. Dołączyć do zajęć w tej grupie możesz w każdej chwili, bez wcześniejszych zapisów i rezerwacji. Zajęcia trwają 75 min.

GRUPA ŚREDNIO-ZAAWANSOWANA – obejmuje naukę podstawowych asan oraz naukę pozycji odwróconych: Salamba Sirsasana (Stanie na głowie) oraz Salamba Sarwangasana (Świeca). To grupa o małej i średniej intensywności. Wskazana dla osób po ok. 6-miesięcznej, regularnej praktyce w grupie początkującej oraz dla osób po przerwie. Zajęcia trwają 75 min.

GRUPA ZAAWANSOWANA – nauka na tym poziomie to pogłębienie praktyki asan z grupy początkującej oraz nauka asan o wyższym poziomie trudności. To grupa o średniej i dużej intensywności. Wskazana dla osób po min. rocznej, systematycznej praktyce. Udział w tej grupie wymaga dobrej znajomości podstawowych asan oraz używania pomocy do jogi. Zajęcia trwają 90 min.

JOGA DLA KOBIET W CIĄŻY – praktyka skrojona na miarę potrzeb ciężarnych. Ograniczona liczebność grupy. Sekwencje o niskiej intensywności. Nie wymaga wcześniejszej znajomości pozycji jogi. Możliwość uczestnictwa od 12 tygodnia ciąży. Zajęcia trwają 75 min.

JOGA DYNAMICZNA – to zajęcia w stylu vinjasa w tradycji Iyengara, czyli synchronizacji ruchu z oddechem. Przeznaczone dla osób ze znajomością podstawowych asan, odznaczają się wysoką intensywnością i małą ilością pomocy do jogi. Zajęcia trwają 90 min.

GRUPA OGÓLNA Z PRANAJAMĄ – w  piątkowe popołudnia zapraszamy na łagodne zajęcia regeneracyjne zakończone praktyką oddechową – pranajamą. Sekwencje są dostosowane do wszystkich poziomów zaawansowania. Zajęcia trwają 75 min.